Thursday, November 4, 2010

ahmad yang weird

(this entry should be best explained in Malay)

one day, when I fetched my brother, Ahmad, from his afterschool;
Ahmad : eh, rumah mu'allimah Ahmad kat sini ke?
Aku : Mana Ahmad tau?
Ahmad: Tu, kereta macam kereta mu'allimah. (Ahmad tunjuk dengan jari dan muncung mulut)
Aku: Mana Ahmad tau itu kereta mu'allimah Ahmad?
Ahmad: Ahmad cam kereta tu punya sport rim.
Aku: Lain kali, Ahmad baca nombor plat kereta tu, barulah boleh cam.. dan barulah otak Ahmad bergerak..
Ahmad: Kak, otak mana boleh bergerak, kak...

GILA!!!
JAHAT GILA!!!

itulah Ahmad..

Just now, Ahmad and Ili was playing chess with their cousin, Aqilah
Ili and Aqilah : haaa.. makan... gini.. makan.... check... lari... makan....
Ahmad: Kak, Amni kan... (adik aku f3) main chess masa bulan puasa..
Aku : so? kenapa? (dalam kepala hanya fikirkan chess dikaitkan sesuatu yang mana chess tak berapa digalakkan bermain atas sebab2 tertentu..)
Ahmad: Ye la, bulan puasa...
Aku: ye la, Kenapa? berdosa?
Ahmad: Bulan puasa mana boleh makan, kak amni tu 'makan' bila main chess..

eeee... ada pulak idea budak ni nak kenakan aku yang blurr

inilah Ahmad...

No comments:

Post a Comment